Projekty

Jsem autorkou nebo spoluautorkou několika projektů vycházejících z mé orchestrální a pedagogické praxe.

 

Jeden z prvních projektů vycházel z toho, že jsem s kolegyní založila estrádní orchestr žáků ZUŠ. Pro zpestření celé práce jsem vymyslela projekt pod názvem S tancem kolem světa. Přibližně deset stylizovaných skladeb různých států Evropy bylo doplněno tanečními kreacemi v příslušných kostýmech. Vystoupení měla veliký ohlas a několik let jsme projekt úspěšně realizovali.
 

 

Další projekt pod názvem Hraje celá rodina vycházel z dávného domácího muzicírování. Vyzvali jsme rodiče našich žáků, kteří v minulosti hráli na nějaký hudební nástroj, aby se zapojili. Pod vedením pedagogů školy jednotlivé rodiny nastudovaly svá vystoupení a zúčastnili se koncertu, kde všichni muzicírovali, jak tomu bylo dříve a nechybělo ani domácí občerstvení.

Víkendové kurzy v Praze probíhají na základě projektu "Hraje celá rodina".
 

 

Projekt, který vznikl před více než dvanácti lety realizuji dodnes. Jedná se oPředškolní estetickou výchovu“. Vznikl z mé letité praxe, kdy rodiče většinou „dětí- prvňáčků“ přišli do ZUŠ a „někam“ je přihlásili. Po čase se zjistilo, že výběr oboru nebyl šťastný. Proto jsem vymyslela pro děti předškolního věku (4-6 let) dvouhodinovou výuku týdně, kde se hravou formou mohou seznamovat se základy všech čtyř oborů, vyučovaných v systému základního uměleckého vzdělávání v ČR. Tématické okruhy se volí podle schopností dětí (poznáváme barvy, měsíce v roce, zvířátka, kytičky…). Výsledek společné práce (zpívání, tancování, recitování i malování) děti předvedou na vystoupení pro veřejnost.

Tento projekt je velmi oblíben nejen u rodičů, kteří mají možnost za pomocí pedagoga rozpoznat talent svého dítěte, ale děti se do „velké“ školy vždy moc těší. Pedagog, vzhledem k menšímu počtu dětí (max. 12 - 14) má možnost se každému žáčkovi věnovat i individuálně. Mnohdy se nám podaří upozornit na některé vady (špatné držení tužky, pohybové i logopedické vady…), které se dají odstranit u dítěte před vstupem do ZŠ. 

V současné době je projekt realizován v ZUŠ Zbiroh a má velký ohlas.

 

 " Rozvoj dětského talentu prostřednictvím hry v hudebním souboru" vychází z mé dlouholeté orchestrální praxe. Žáci se učí především pracovat v kolektivu. Svůj talent mohou pak prezentovat ve skladbách upravovaných nebo psaných přímo pro konkrétní nástroj a schopnosti interpreta. Po zvládnutí vybraného repertoáru následují veřejná vystoupení, která jsou velkou motivací žáků pro další práci. 

V současné době je projekt realizován v ZUŠ Václava Vačkáře Zbiroh formou hry v MINI BANDU a v orchestru ESO.  Aranže psané "na tělo" obstarává pan učitel Eduard Spáčil, který  má v tomto oboru velké zkušenosti.
 

 

Projekt „Kulturní olympiáda“ je určen žákům Základních škol.

Přihlášený účastník se prezentuje ve čtyřech uměleckých oborech, které se na ZUŠ vyučují (hudební, výtvarný, taneční, literárně-dramatický). Poroty složené z pedagogů všech přihlášených škol udělují každému soutěžícímu body. Součtem bodů ze všech čtyř oborů je vyhodnocen vítěz jednotlivých věkových kategorií. Ten, kdo dosáhl největšího počtu bodů se stává absolutním vítězem, za což je odměněn.
 

 

Víkendové projekty pro předškoláky a jejich rodiče ( probíhají pouze v Praze):

 

"Hudba kamarád"

"Pojďme si hrát"

"Od Mozarta k Piccasovi"

"Mámo, táto, pojďme si hrát"

"Z pohádky do pohádky"

"O flétničce s flétničkou"

"Máme rádi zvířata"

"Maminčina zahrádka"

"Barvy kolem nás"

"Rok má dvanáct měsíců"

 

Projekty v rámci muzikoterapie :

 

"Živý Betlém"

"Andělské zpívání"

"Roční období"

 

 

 

Pokud se chcete o projektech dozvědět více, napište mi.