V současné době......

03.02.2014 10:20

se věnuji pedagogické činnosti v ZUŠ Václava Vačkáře Zbiroh, kde také zastávám třetím rokem funkci asistentky ředitelky a správce webových stránek.

V uplynulých pěti letech co zde působím jsem si vytvořila třídu zobcových fléten a následně soubor pod názvem KOMORÁČEK. Žáci se účastní mnoha kulturních a společenských akcí nejen ve škole, ale také ve městě Zbiroh a okolí. Velmi se snažím získat co možná nejvíce žáků na lesní roh, protože je to nástroj krásný, ale fyzicky náročný. Po mnoha letech jsem se setkala se svým kolegou z dob působení v Teplicích, kerý má bohaté zkušenosti s výukou žáků na menší žesťové nástroje. Ráda bych s touto metodou pracovala i u nás ve Zbiroze. Těším se, že budu učit na lesní roh žáky 6-7 leté a tím budeme mít dostatek času na kvalitní základy hry a následné studium. Vše však záleží na zájmu nových žáků a také na kvalitních nástrojích, které vzhledem k finanční náročnosti si nemohou rodiče dovolit. Jsem velmi ráda, že paní ředitelka naší ZUŠ je velmi nakloněna těmto iniciativám a snaží se vyčlenit finanční prostředky na nákup nových nástrojů, což je jednou ze základních složek pro studium v ZUŠ. Jsem také moc ráda, že můj projekt "Předškolní estetické výchovy" se těší takovému obrovskému zájmu nejen z řad dětí a jejich rodičů, ale také ze strany vedení školy. Na rozdíl od mého bývalého působiště si všichni uvědomují, že jeden až dvouleté pravidelné setkávání a tvoření nám řekne o potencionálním žákovi ZUŠ mnohem více, než 5-10 minutová talentová zkouška při zápisu. Tento ojedinělý projekt se stal zajímavým i pro další ZUŠ v našem regionu. MINI BAND je soubor (orchestr) jehož členy jsou žáci, kteří se učí souborové hře, tzv. přípravka do velkého orchestru (ESO ZUŠ Zbiroh). V jednoduchých skladbách sledují nejen svou hru, ale také hru svého spolužáka a hlavně dirigenta, který udává rytmus, tempo, dynamiku atd. Pro mě a pro mého kolegu je to práce velmi náročná a hlavně nikdy nekončící. Vzhledem k tomu, že náš ŠVP (Školský vzdělávací program) vychází především z mezioborové spolupráce (hudební, taneční, výtvarný, literárně-dramatický) snažíme se s ostatními kolegy vytvářet projekty (programy koncertů) společně. Především výchovné koncerty pro mateřské a základní školy na jejichž tvorbě se také z velké části podílím. Snažím se také vytvářet program pro tematické koncerty, které pak uplatňuji i v mimoškolních aktivitách.